Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

Η ΕΚΤΗ ΤΑΞΗ ΤΟΥ 18ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ - 2η ΜΕΡΑ

Η δεύτερη μέρα της επίσκεψης του σχολείου μας στην Αθήνα ξεκίνησε στις 8.30. Μετά από ένα πλούσιο πρωινό ξεκίνησε η γνωριμία μας με το ιστορικό κέντρο των Αθηνών. Την ηλιόλουστη ημέρα έκανε πιο όμορφη η παρουσία της κ. Ασπασίας, της ξεναγού μας, η οποία ως δασκάλα που νοιάζεται για τους μαθητές της έκανε με πάθος και επάρκεια αυτό που ήξερε καλά.

Πρώτος σταθμός της επίσκεψής μας το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Ακρόπολης. Το μέγεθος κι η επιβλητικότητα του κτιρίου δεν άφησε κανέναν ασυγκίνητο. Το ίδιο το κτίριο ως οικοδόμημα είναι ένα αρχιτεκτονικό έκθεμα. Χρησιμοποιώντας ως κύριο υλικό το γυαλί, για να αφήνει τον επισκέπτη να βλέπει τον πραγματικό χώρο, από όπου ήρθαν τα εκθέματα, κι επιπλέον να εμφανίζεται κάτω απ' τα πόδια του επισκέπτη το πραγματικό δάπεδο της πόλης, όπως ήταν πριν από χιλιάδες χρόνια.
Τα εκθέματα του μουσείου πολλά και ανεκτίμητης αξίας. Αυτά που εντυπωσίασαν περισσότερο (εκτός απ' τις κυλιόμενες σκάλες, που προσέφεραν εκτός από ξεκούραση και διασκέδαση στα παιδιά) ήταν τα αγάλματα της αρχαϊκής και κλασικής περιόδου του 1ου ορόφου, οι Καρυάτιδες στην αυθεντική, πρωτότυπη μορφή τους, και, ασφαλώς το ομοίωμα του Παρθενώνα στον τελευταίο όροφο. Η θέα από κει ήταν απίστευτη, καθώς μπορούσαμε να δούμε τον αληθινό Παρθενώνα να προβάλει αναλλοίωτος απ' το χρόνο και αξεπέραστος σε αισθητική αξία.
Στη συνέχεια ανεβήκαμε στον Ιερό βράχο, για να δούμε από κοντά το Ερέχθειο, τον Παρθενώνα κι όλα όσα περιβάλλουν το ναό 2.500 και πλέον χρόνια. Η ξεναγός μας συνέχισε τη μετάδοση των πληροφοριών ρωτώντας κάθε τόσο τους μαθητές να επαναλαμβάνουν όσα είχε πει. Όταν αποχώρησε, κάναμε μια μεγάλη βόλτα σε όλο το βράχο παρατηρώντας ιδιαίτερα το θέατρο του Ηρώδη του Αττικού, ένα ρωμαϊκό θέατρο, που λειτουργεί ακόμα και σήμερα.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα σειρά είχε το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, όμως μια πορεία στο κέντρο της Αθήνας απαγόρευε την προσέγγιση στο χώρο της Παλαιάς Βουλής. Κατευθυνθήκαμε στο Μέγαρο Μουσικής, για να παρακολουθήσουμε την παράσταση "Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες". Η παράσταση ήταν μεγάλη σε διάρκεια και άριστη καλλιτεχνικά. Τα παιδιά κι οι γονείς ευχαριστήθηκαν τόσο απ' την παράσταση όσο κι απ' την επίσκεψη στη μεγάλη αίθουσα των εκδηλώσεων, που μας επετράπη να δούμε.
 Αμέσως μετά ξεκινήσαμε για να προλάβουμε την έναρξη της παράστασης στο Πλανητάριο με θέμα τη γέννηση του σύμπαντος. Φτάσαμε έγκαιρα και η μαγεία του πλανητάριου ξεδιπλώθηκε μπροστά μας. Η κούραση της ημέρας και η οθόνη των 360 μοιρών έκανε όλους να νιώθουν περίεργα.
Όταν τελείωσε η παράσταση, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, για ένα γρήγορο μπάνιο κι αλλαγή ρούχων. Μας περίμενε η βραδινή μας έξοδος σε μουσική ταβέρνα στο Παλαιό Φάληρο. Τόσο το φαγητό όσο κι η μουσική έδιωξε την κούραση της συναρπαστικής ημέρας. Στο τέλος οι περισσότεροι μπήκαν στο χορό.
Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο αργά το βράδυ. Η πιο σημαντική ημέρα, αυτή που θα πραγμάτωνε τον κύριο σκοπό της επίσκεψης, την επίσκεψη στη Βουλή, θα ξεκινούσε σε λίγες ώρες ...