Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

ΑΘΗΝΑ (ημέρα 2η)

Το πραγματικό μορφωτικό πρόγραμμα είχε συμπεριληφθεί στη δεύτερη ημέρα, η οποία ξεκίνησε νωρίς το πρωί. Το πανέμορφο ξενοδοχείο, που μας φιλοξενούσε, μας πρόσφερε τον αναγκαίο χρόνο ξεκούρασης, ώστε να μπορέσουμε να ακολουθήσουμε το ενδιαφέρον και συνάμα βαρύ πρόγραμμα.

Στις 9.00 το πρωί μας περίμενε στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών η ξεναγός μας, η κ. Ασπασία. Μας εντυπωσίασαν τόσο οι γνώσεις της όσο - κυρίως - η καταπληκτική της ικανότητα να επικοινωνεί με τα παιδιά και να κρατά ζωηρό και αμείωτο το ενδιαφέρον τους για όσα τους εξιστορούσε.
Μας μίλησε για τις Καρυάτιδες και την αδερφή τους που λείπει στο Βρετανικό Μουσείο, για τα εκθέματα στη ζωφόρο και τις μετόπες, μας έδειξε απέναντι ακριβώς την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα και δεν άφησε αναπάντητο κανένα ερώτημα και καμία απορία.

Στη συνέχεια ξεκίνησε η ανάβαση για την Ακρόπολη. Παρά το ότι η μέρα ήταν ηλιόλουστη, ένα δροσερό αεράκι έδινε κουράγιο και δύναμη για τη συνέχιση της επίσκεψης. Από ψηλά είδαμε το θέατρο του Ηρώδου του Αττικού, που ακόμα και  σήμερα  υποδέχεται παραστάσεις.

Πάρα πολλοί τουρίστες επισκέπτονταν το χώρο, για να θαυμάσουν ένα μνημείο της Τέχνης και του Πολιτισμού, που δίκαια θεωρείται έργο παγκόσμιας κληρονομιάς. Η ομάδα μας ακολουθούσε την ξεναγό μας και εύκολα γινόμαστε αντιληπτοί από τα κόκκινα καπέλα, που αγόρασε ο Σύλλογος Γονέων ειδικά για την εκδρομή.
Στο τέλος τα παιδιά της Έκτης συγκεντρωθήκαμε για μια αναμνηστική φωτογραφία, τεκμήριο της συναρπαστικής εμπειρίας να βρισκόμαστε σε ένα μνημείο 2.500 χρόνων αξεπέραστου κάλλους και σύμβολο της πολιτιστικής, οικονομικής και πολιτικής δύναμης της αρχαίας Αθήνας, που γέννησε το πολίτευμα της Δημοκρατίας.
Η επόμενη στάση μας ήταν στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, το οποίο φιλοξενείται στο κτίριο της παλαιάς Βουλής. Η είσοδος στο κτίριο ήταν επιβλητική και όλοι μαζί - γονείς και μαθητές - νιώσαμε συγκίνηση και δέος για αυτό που θα ακολουθούσε. Δυστυχώς, εδώ δεν υπήρχε ξεναγός και για αυτό η κ. Μηνά ανέλαβε να μας μεταφέρει τις πληροφορίες για την ιστορία και τη χρήση του κτιρίου απ' τα φυλλάδια που μας έδωσαν οι υπεύθυνοι για τη βιβλιοθήκη του σχολείου.

Το μεσημέρι μας βρήκε να περπατούμε στην πιο εμπορική οδό της Αθήνας, την οδό Ερμού, που έσφυζε από κίνηση. Ξένοι και Έλληνες τουρίστες παρατηρούσαν τις βιτρίνες και περπατούσαν θαυμάζοντας την Ακρόπολη καθώς φαινόταν ανάμεσα απ' τα κτίρια. Πάνω στο δρόμο συναντήσαμε κι έναν κύριο με τη λατέρνα του, σύμβολο μιας άλλης περασμένης εποχής.

Καταλήξαμε στην πλατεία στο Μοναστηράκι, σημείο αναφοράς της περιοχής, στην οποία εκείνη την ώρα έδινε παράσταση μια χορευτική και μια μουσική ομάδα. Αξιοποιώντας την ευκαιρία θαυμάσαμε τη χορευτική ομάδα και κουνηθήκαμε στους ρυθμούς της μουσικής που ακούγαμε.
Στο πρόγραμμά μας υπήρχε προγραμματισμένη επίσκεψη στο Πλανητάριο του  Ιδρύματος Ευγενίδη, για να παρακολουθήσουμε στην οθόνη, που έχει σχήμα θόλου, την παράσταση "Το τέλος των δεινοσαύρων". Η προβολή ήταν εντυπωσιακή για μικρούς και μεγάλους.
Το πρόγραμμα της δεύτερης ημέρας θα ολοκληρώνονταν με μια επίσκεψη στην Πλάκα και συγκεκριμένα στην Μουσική Ταβέρνα "Το παλιό στέκι του Κρητικού". Αφού ξεκουραστήκαμε για δύο ώρες στο ξενοδοχείο μας, περνώντας μπροστά απ' το κτίριο της Βουλής το οποίο φωτίζονταν υπέροχα τη νύχτα, φτάσαμε περίπου στις δέκα το βράδυ στην ταβέρνα. γρήγορα το κέφι άναψε κι ο χορός δεν έλεγε να σταματήσει.
Κοντά στα μεσάνυχτα ανεβήκαμε στην ταράτσα της ταβέρνας, όπου υπήρχαν τραπέζια με πελάτες. γυρνώντας το κεφάλι προς τα πάνω απολαύσαμε ένα μοναδικό θέαμα. Η Ακρόπολη και ο Παρθενώνας να φωτίζονται απ' το φεγγάρι και τον ειδικό φωτισμό. Γρήγορα ανέβηκαν κι ο γονείς για να θαυμάσουν το καταπληκτικό θέαμα. Μικροί και μεγάλοι διασκεδάσαμε για τρεις και πλέον ώρες και κουρασμένοι αλλά και ικανοποιημένοι πήραμε ο δρόμο για το ξενοδοχείο.
Η επόμενη μέρα θα ήταν κι αυτή που θα υπηρετούσε το βασικό σκοπό της επίσκεψης: η είσοδος στη Βουλή των Ελλήνων