Παρασκευή 8 Απριλίου 2016

ΠΡΩΤΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΧΥΡΑ ΡΟΥΠΕΛ

Πραγματοποιήθηκε χθες, Παρασκευή 8 Απριλίου 2016, η τελετή παρουσίασης και βράβευσης των έργων των μαθητών, που διακρίθηκαν στον πρώτο μαθητικό διαγωνισμό για τα οχυρά του Ρούπελ. 
Το 18ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών συμμετείχε στο διαγωνισμό έχοντας πλήρη συνείδηση για τη σπουδαιότητά του, καθώς ενισχύει την ιστορική μνήμη και σφυρηλατεί την εθνική ομοψυχία. 
Στο διαγωνισμό βραβεύτηκε η ψηφιακή δημιουργία του μαθητή της Έκτης τάξης του σχολείου μας, Γρηγόρη Κούρλιου, που αποτυπώνει την ιστορική αλήθεια και τεκμηριώνει τα κατορθώματα των υπερασπιστών των οχυρών.
Μετά από κλήρωση το 1ο βραβείο και συνεπώς το ταξίδι στη Νορμανδία, κέρδισε το 2ο Δημ. Σχολείο Σιδηροκάστρου.

(από τα εικαστικά έργα, τις κατασκευές, τα μοντέλα και τις μακέτες ξεχώριζε η κατασκευή του 12ου Δημ. Σχολείου, την οποία εμπνεύστηκε ο εκπαιδευτικός Σαράντης Τρεβλόπουλος και δημιούργησαν οι μαθητές του με την καθοδήγηση και εποπτεία του) 
 




Τετάρτη 6 Απριλίου 2016

ΑΠΟ ΜΙΚΡΟΙ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Πρώτης και Δευτέρας τάξης θα επισκεφτούν αύριο Πέμπτη 7 Απριλίου το Ινστιτούτο Ψηφιακής Μάθησης και Επικοινωνίας στη Θεσσαλονίκη. 
Τα παιδιά με τους δασκάλους τους θα επισκεφτούν το χώρο του Ινστιτούτου, θα ενημερωθούν για τη δραστηριότητα, που αναπτύσσει, και θα γνωρίσουν από κοντά τον ψηφιακό κόσμο του μέλλοντος.

Τρίτη 5 Απριλίου 2016

ΤΑ ΟΧΥΡΑ ΡΟΥΠΕΛ ΣΥΜΒΟΛΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΗΡΩΙΣΜΟΥ


















Την ερχόμενη Παρασκευή 8 Απριλίου θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση για την βράβευση των έργων, που πήραν μέρος στο μαθητικό διαγωνισμό με θέμα τη μάχη των οχυρών Ρούπελ. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης, Γεώργιος Καφταντζής, στις 7 το απόγευμα. Στο διαγωνισμό πήραν μέρος και μαθητές του σχολείου μας με λογοτεχνικά έργα, εικαστικές και ψηφιακές δημιουργίες.
Δυο μέρες μετά την Κυριακή 10 Απριλίου θα εορταστεί η 75η επέτειος της Μάχης των Οχυρών με μεγαλοπρέπεια και όλες τις τιμές για τους ήρωες που πολέμησαν με ανδρεία το 1941.
Έτσι, ο Σύνδεσμος Φίλων Οχυρού Ιστίμπεη προσκαλεί όλους μας την Κυριακή 10 Απριλίου στον προαύλιο χώρο του ένδοξου Οχυρού Ιστίμπεη στο Νέο Πετρίτσι Σερρών για να τιμήσουμε τη μνήμη των πεσόντων με την καθιερωμένη επιμνημόσυνη δέηση.

Για τρίτη συνεχόμενη χρόνια, θα λάβει χώρα η αναπαράσταση στιγμών από την πρωτοφανή αντίσταση των ελάχιστων αριθμητικά Ελλήνων πολεμιστών ενάντια στις ισχυρότατες γερμανικές δυνάμεις.

Δευτέρα 4 Απριλίου 2016

ΤΑ 8 ΨΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΜΦΤΩΧΗΣ ΜΑΝΑΣ ΜΟΥ

Σίγουρα η αγάπη που νιώθει μία μάνα για το παιδί της, δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο είδος αγάπης. Παρά τις όποιες δυσκολίες και τα εμπόδια, οι μανάδες πάντα καταφέρνουν να βάλουν πρώτα τα παιδιά τους, ακόμη και αν οι ίδιες καταλήξουν τελευταίες.
Στην ιστορία που ακολουθεί μια μητέρα έπρεπε να πει αρκετά ψέματα στο γιο της για να τον μεγαλώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και τώρα που αποκαλύφθηκε η αλήθεια, η ιστορία της έγινε παγκοσμίως γνωστή.
Έχετε κάνει ποτέ κάτι παρόμοιο για τα παιδιά σας ή θα το κάνατε αν χρειαζόταν; Αν πιστεύετε ότι οι μητέρες αξίζουν μόνο σεβασμό και θαυμασμό, διαβάστε την παρακάτω ιστορία και θα αλλάξετε γνώμη.
"Η ιστορία ξεκίνησε όταν ήμουν παιδί. Η οικογένειά μου ήταν πολύ φτωχή και ποτέ δεν είχαμε αρκετό φαγητό. Η μητέρα μου πάντα μου έδινε το δικό της πιάτο κι έλεγε «Φάε αυτό το ρύζι γιε μου εγώ δεν πεινάω». Αυτό ήταν το πρώτο ψέμα της μητέρας μου.
Καθώς μεγάλωνα, η μητέρα μου περνούσε τον ελεύθερο χρόνο της, ψαρεύοντας σε ένα ποτάμι. Έτσι από τα ψάρια που έπιανε, θα μπορούσε να μου προσφέρει ένα καλύτερο φαγητό για την ανάπτυξή μου. Καθώς έτρωγα, κάθονταν δίπλα μου και έτρωγε και αυτή ότι κρέας έμενε στα κόκαλα. Όταν της πρόσφερα από το φαγητό μου, έλεγε «Φάε το φαγητό σου γιε μου, δεν μου αρέσουν εμένα τα ψάρια». Αυτό ήταν το δεύτερο ψέμα.
Αργότερα για να μπορέσω να σπουδάσω, έψαξε και βρήκε μία δεύτερη δουλειά. Ανακύκλωνε παλιά κουτιά από χαρτόνι και αυτό της έδινε κάποια επιπλέον χρήματα για να καλύψουμε τις ανάγκες μας. Ένα χειμωνιάτικο βράδυ ξύπνησα και την βρήκα με ένα μικρό κερί να δουλεύει ακόμη. Της είπα να έρθει για ύπνο, αλλά μου απάντησε πως δεν είναι κουρασμένη. Αυτό ήταν το τρίτο της ψέμα.
Όταν έφτασαν οι τελικές εξετάσεις ζήτησε άδεια από τη δουλειά της για να με συνοδεύσει. με περίμενε μέσα στη ζέστη για ώρες και όταν τελείωσα ήρθε κοντά μου και μου έφερε ένα μπουκάλι με κρύο νερό. Την είδα κουρασμένη και εξαντλημένη και της είπα να το πιει εκείνη. Η απάντησή της ήταν «Δεν διψάω γιε μου, πιες το εσύ να δροσιστείς». Αυτό ήταν το τέταρτο ψέμα της μητέρας μου.
Μετά το θάνατο του πατέρα μου, η μητέρα μου έπρεπε να βρει τρόπο να καλύψει τις ανάγκες μας. Η κατάσταση της οικογένειάς μας χειροτέρευε και δυστυχώς όλα τα βάρη περνούσαν από πάνω της. Κάποιοι γείτονες της έλεγαν ότι πρέπει να παντρευτεί ξανά και να φτιάξει τη ζωή της από την αρχή. Αυτή όμως έλεγε «Δεν είμαι εγώ για τέτοια, είμαι μεγάλη γυναίκα με παιδί και δεν χρειάζομαι την αγάπη κανενός». Αυτό ήταν το πέμπτο ψέμα της μητέρας μου.
Αφού τελείωσα τις σπουδές μου και έπιασα δουλειά, ήταν ώρα για τη μητέρα μου να ξεκουραστεί, αλλά δεν ήθελε. Πήγαινε κάθε μέρα στη λαϊκή αγορά και πουλούσε κάποια λαχανικά για να καλύπτει τις δικές της ανάγκες. Εγώ δούλευα μακρυά και κάθε μήνα με το που έπαιρνα το μισθό μου, της ετοίμαζα ένα δέμα με τρόφιμα και διάφορα καλούδια, της έβαζα και ένα φάκελο με λεφτά και της τα έστελνα. Αυτή όμως τις περισσότερες φορές, κρατούσε τα πάντα εκτός από τα λεφτά. Με την πρώτη ευκαιρία μου τα έστελνε πίσω και μου έγραφε «Αγόρι μου δεν χρειάζομαι χρήματα, δόξα τον Θεό έχω αρκετά για να ζήσω. Κράτησε τα εσύ που είσαι νέος και έχεις ανάγκες». Αυτό ήταν το έκτο της ψέμα.
Μετά από 3 χρόνια δουλειάς και μεταπτυχιακών σπουδών, μία μεγάλη εταιρεία εμφανίστηκε στο δρόμο μου, η οποία με προσέλαβε με πολύ καλό μισθό και μου χρηματοδότησε το διδακτορικό που πάντα ονειρευόμουν. Τότε γύρισα και είπα στη μητέρα μου ότι η τύχη μας χαμογέλασε. Της ζήτησα να έρθει μαζί μου, να σταματήσει να δουλεύει και επιτέλους να απολαύσει και αυτή κάποιες στιγμές από τη ζωή της. Εκείνη όμως μου είπε, «Άσε με γιε μου στον τόπο μου, εγώ είμαι μια χαρά, κοίτα να κάνεις εσύ τη ζωή σου καλύτερη και μην κοιτάς εμένα». Αυτό ήταν το έβδομο ψέμα που μου είπε.
Στα γεράματά της απέκτησε καρκίνο στο στομάχι. Σε εμένα όμως δεν είπε τίποτα. Μία μέρα όμως αποφάσισα να πάω την δω χωρίς να την προειδοποιήσω. Όταν μπήκα στο σπίτι αμέσως κατάλαβα ότι κάτι δεν πάει καλά. Γερασμένη και εξασθενημένη καθόταν στο κρεβάτι, προσπαθούσε να γελάσει αλλά φαινόταν ότι έκανε υπερπροσπάθεια. Καθώς με κοιτούσε, με έπιασαν τα κλάματα, δεν άντεξα.

Τότε γύρισε και μου είπε «Γιε μου μην κλαις και μην στεναχωριέσαι, εγώ είμαι μια χαρά» και μου κράτησε το χέρι. Αυτό ήταν το όγδοο ψέμα της κι εκείνη τη στιγμή έκλεισε τα μάτια της για πάντα."

Σάββατο 2 Απριλίου 2016

ΑΛΛΟΙ ΣΤΟ ΝΑΟ ... ΚΙ ΑΛΛΟΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ

Οι περισσότερες τάξεις του σχολείου μας θα εκκλησιαστούν τη Δευτέρα 4 Απριλίου στον ιερό Ναό Αγίου Νικήτα με αφορμή τη εορτή του Αγίου Ιερομάρτυρα Νικήτα. Όσοι γονείς επιθυμούν να κοινωνήσουν τα παιδιά τους θα πρέπει να το δηλώσουν στην υπεύθυνη δήλωση, που τους εστάλη απ' το σχολείο.
Την ίδια ημέρα η Έκτη τάξη θα επισκεφτεί το Μουσικό Σχολείο Σερρών, για να γνωρίσει τη λειτουργία του και να πληροφορηθεί για το περιεχόμενο των σπουδών, που εφαρμόζει το συγκεκριμένο σχολείο.