Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (3η ημέρα)


Η τρίτη ημέρα ξεκίνησε στις 9.30΄κι αφού είχαμε ήδη ολοκληρώσει το πρωινό μας. προτού αναχωρήσουμε απ' το φιλόξενο ξενοδοχείο μας συγκεντρωθήκαμε στην πισίνα για μια τελευταία φωτογραφία. Οι επίμονες παρακλήσεις δεν ευόδωσαν και κανείς δεν κολύμπησε σ' αυτήν παρά το ότι ήταν πεντακάθαρη και σχετικά ρηχή. 


Η πρώτη στάση της ημέρας ήταν στο Καλλιμάρμαρο στάδιο, ο χώρος όπου πραγματοποιήθηκαν οι πρώτοι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες. Έξω απ' το στάδιο συναντήσαμε έναν αρχαίο Έλληνα και μια Ελληνίδα με στολές βγαλμένες απ' τις σελίδες της ιστορίας. Πρόθυμα δέχτηκαν να φωτογραφηθούν μαζί με όλα τα παιδιά της τάξης. 


Στη συνέχεια μπήκαμε στο στάδιο. Απέραντες οι εξέδρες του, πεντακάθαρος ο περιβάλλον χώρος κι ένα ρίγος για την ιερότητα του χώρου. Στους αυτοσχέδιους αγώνες ταχύτητας νικητής αναδείχτηκε ο Μηνάς. Όλοι συγκεντρώθηκαν γύρω του για την αναμνηστική φωτογραφία. 


 Στο βάθος του σταδίου και κάτω απ' τις εξέδρες μια σήραγγα μας οδήγησε στην αίθουσα-μουσείο, όπου φυλάσσονται οι δάδες των προηγούμενων Ολυμπιακών Αγώνων. Περιεργαστήκαμε κάθε έκθεμα στο χώρο και σταθήκαμε ανάμεσα στις δύο δάδες των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, του 2004. 


Η ώρα πλησίαζε 10.30'. Σε λίγο η προεδρική Φρουρά θα ξεκινούσε την πορεία της απ' την έδρα της προς το  Μνημείο  του Αγνώστου  Στρατιώτη, για την αλλαγή των ευζώνων. Πήραμε θέσεις ανάμεσα στο πλήθος περιμένοντας τους θρυλικούς εύζωνες. Φορώντας τα κόκκινα καπέλα ξεχωρίζαμε εύκολα μέσα στο σύνολο των Ελλήνων και τουριστών, που περίμεναν κι αυτοί ανυπόμονα την Προεδρική Φρουρά. 


Σε λίγο φάνηκε να στρίβει απ' τη γωνία και να πιάνει όλο το δρόμο. η μουσική προπορεύονταν κι οι Εύζωνες ακολουθούσαν με αργό και περήφανο βηματισμό και δυνατό χτύπημα του δεξιού ποδιού στην άσφαλτο. Όλοι μας νιώσαμε περήφανα. 


Η αλλαγή των ευζώνων ξεκίνησε κι ένα τελετουργικό ξετυλίχτηκε μπροστά μας. Οι στιγμές ήταν πολύ συγκινητικές. Οι φωτογραφικές μηχανές πήραν φωτιά. Η αλλαγή ολοκληρώθηκε. Η μπάντα παιανίζει τον Εθνικό Ύμνο. Σταθήκαμε όλοι ακίνητοι. Σε λίγο η Προεδρική Φρουρά ξεκίνησε το δρόμο της επιστροφής. Συγκινημένοι κι εμείς αποχωρήσαμε. 


Είχαμε μια ώρα στη διάθεσή μας μέχρι να μας δεχτούν στη Βουλή. Κατεβήκαμε στην υπόγεια στάση του Μετρό και  κατευθυνθήκαμε προς το Μοναστηράκι. Το τρένο ανέπτυξε γρήγορα πολύ μεγάλη ταχύτητα. Πιαστήκαμε απ' τις χειρολαβές για να μην πέσουμε. Η διαδρομή μας φάνηκε πολύ σύντομη. 


Στην πλατεία συναντήσαμε τη χορευτική ομάδα της χθεσινή ημέρας, που έδινε άλλη μια παράσταση. μαζευτήκαμε πάλι γύρω τους, για να θαυμάσουμε τις χορευτικές τους ικανότητες. Ο Αντώνης ζήτησε να πάρει μέρος στην παράσταση. Όταν τελείωσε η ομάδα του παραχώρησαν χώρο στην πλατεία. 


Ο Αντώνης ενθουσίασε το κοινό όσο κι η ομάδα κι απόλαυσε το αυθόρμητο, ειλικρινές και παρατεταμένο χειροκρότημα όλων μας. Ο αρχηγός τους τον πλησίασε και τον συνεχάρη. Εγκωμιάζοντας τις ικανότητές του είπε ότι μπορεί να ακολουθήσει την ομάδα, αν το επιθυμεί. 
Ευχαριστημένοι απ' το θέαμα, τη βόλτα με το υπόγειο τρένο και την επίδειξη του Αντώνη, επιστρέψαμε στο σταθμό της πλατείας Συντάγματος, όπου λίγο πριν είχαμε θαυμάσει τα εκθέματα στους τοίχους των αντικειμένων που ανακάλυψε η σκαπάνη. 
Κατευθυνθήκαμε στο χώρο της εισόδου της Βουλής, γιατί η ώρα πλησίασε. Ζητήσαμε να μπούμε όλοι μαζί, μαθητές και γονείς, γιατί η ομάδα μας ήταν ολιγομελής. Μετά από λίγο το αίτημά μας έγινε δεκτό. Μας έγινε η ενημέρωση στην πρώτη αίθουσα υποδοχής. 
Στη συνέχεια οδηγηθήκαμε στην αίθουσα της Ολομέλειας. Μετά από την ενημέρωση μας επετράπη να φωτογραφηθούμε. Άλλη μια συγκινητική στιγμή της επίσκεψης. Όταν ολοκληρώθηκε η επίσκεψη στο χώρο των συνεδριάσεων μας οδήγησαν στην αίθουσα του πάνω ορόφου, όπου φιλοξενούνται οι εκθέσεις που οργανώνει η Βουλή. Θαυμάσαμε από κοντά τα ντοκουμέντα της έκθεσης με θέμα την περίοδο της επταετίας και την αποκατάσταση της δημοκρατίας. Η ενημέρωση ήταν λεπτομερής και κουραστική. 
Συγκεντρωθήκαμε όλοι μας σε μια γωνιά της αίθουσας και με φόντο το διαφημιστικό υλικό της έκθεσης βγάλαμε την αναμνηστική φωτογραφία, που θα θυμίζει για πάντα την επίσκεψή μας. Μαθητές, γονείς και δάσκαλοι είμαστε στο εσωτερικό του κτιρίου, όπου χτυπάει η καρδιά του πολιτεύματος. Μακάρι κάποιοι απ' τους μαθητές μας να είναι σε λίγα χρόνια βουλευτές του ελληνικού Κοινοβουλίου. 
Η ώρα της επιστροφής είχε έρθει. Κουρασμένοι αλλά και τόσο ικανοποιημένοι από τις εμπειρίες του τριήμερου κατεβήκαμε την πλαϊνή είσοδο της Βουλής. Πίσω μας φάνταζε τεράστιο το άγαλμα του Ελευθέριου Βενιζέλου. 
Μια τελευταία έκπληξη περίμενε τους μαθητές στη στάση στο Μακρυχώρι. Οι ποδοσφαιριστές της ομάδας Παρτιζάν Βελιγραδίου ηλικίας έως 15 ετών βρισκόταν στον ίδιο χώρο με μας. Τους ζητήσαμε να φωτογραφηθούν μαζί μας, μιας και τα περισσότερα παιδιά - σχεδόν όλα - είναι φίλαθλοι του ΠΑΟΚ και οι σχέσεις των δύο ομάδων είναι αδελφικές.
Η επίσκεψη στην Αθήνα ολοκληρώθηκε. Όταν υποχωρήσει τελείως η κούραση, θα μείνουν οι χαρούμενες και συγκινητικές στιγμές, που θα θυμίζουν σε όλους πόσο συναρπαστικό και ωφέλιμο ήταν το ταξίδι-δώρο των γονιών στα παιδιά. 
Μακάρι και στο Γυμνάσιο να αξιοποιήσουν ανάλογες ευκαιρίες,  επισκεπτόμενοι πανέμορφες και ιστορικές περιοχές της πατρίδας μας, που θα μεγαλώσουν τον πολιτιστικό και μορφωτικό πλούτο των μαθητών μας.

Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

ΑΘΗΝΑ (ημέρα 2η)


Το πραγματικό μορφωτικό πρόγραμμα είχε συμπεριληφθεί στη δεύτερη ημέρα, η οποία ξεκίνησε νωρίς το πρωί. Το πανέμορφο ξενοδοχείο, που μας φιλοξενούσε, μας πρόσφερε τον αναγκαίο χρόνο ξεκούρασης, ώστε να μπορέσουμε να ακολουθήσουμε το ενδιαφέρον και συνάμα βαρύ πρόγραμμα. 

Στις 9.00 το πρωί μας περίμενε στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών η ξεναγός μας, η κ. Ασπασία. Μας εντυπωσίασαν τόσο οι γνώσεις της όσο - κυρίως - η καταπληκτική της ικανότητα να επικοινωνεί με τα παιδιά και να κρατά ζωηρό και αμείωτο το ενδιαφέρον τους για όσα τους εξιστορούσε. 
Μας μίλησε για τις Καρυάτιδες και την αδερφή τους που λείπει στο Βρετανικό Μουσείο, για τα εκθέματα στη ζωφόρο και τις μετόπες, μας έδειξε απέναντι ακριβώς την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα και δεν άφησε αναπάντητο κανένα ερώτημα και καμία απορία. 

Στη συνέχεια ξεκίνησε η ανάβαση για την Ακρόπολη. Παρά το ότι η μέρα ήταν ηλιόλουστη, ένα δροσερό αεράκι έδινε κουράγιο και δύναμη για τη συνέχιση της επίσκεψης. Από ψηλά είδαμε το θέατρο του Ηρώδου του Αττικού, που ακόμα και  σήμερα  υποδέχεται παραστάσεις.     

Πάρα πολλοί τουρίστες επισκέπτονταν το χώρο, για να θαυμάσουν ένα μνημείο της Τέχνης και του Πολιτισμού, που δίκαια θεωρείται έργο παγκόσμιας κληρονομιάς. Η ομάδα μας ακολουθούσε την ξεναγό μας και εύκολα γινόμαστε αντιληπτοί από τα κόκκινα καπέλα, που αγόρασε ο Σύλλογος Γονέων ειδικά για την εκδρομή. 
Στο τέλος τα παιδιά της Έκτης συγκεντρωθήκαμε για μια αναμνηστική φωτογραφία, τεκμήριο της συναρπαστικής εμπειρίας να βρισκόμαστε σε ένα μνημείο 2.500 χρόνων αξεπέραστου κάλλους και σύμβολο της πολιτιστικής, οικονομικής και πολιτικής δύναμης της αρχαίας Αθήνας, που γέννησε το πολίτευμα της Δημοκρατίας. 
Η επόμενη στάση μας ήταν στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, το οποίο φιλοξενείται στο κτίριο της παλαιάς Βουλής. Η είσοδος στο κτίριο ήταν επιβλητική και όλοι μαζί - γονείς και μαθητές - νιώσαμε συγκίνηση και δέος για αυτό που θα ακολουθούσε. Δυστυχώς, εδώ δεν υπήρχε ξεναγός και για αυτό η κ. Μηνά ανέλαβε να μας μεταφέρει τις πληροφορίες για την ιστορία και τη χρήση του κτιρίου απ' τα φυλλάδια που μας έδωσαν οι υπεύθυνοι για τη βιβλιοθήκη του σχολείου. 

Το μεσημέρι μας βρήκε να περπατούμε στην πιο εμπορική οδό της Αθήνας, την οδό Ερμού, που έσφυζε από κίνηση. Ξένοι και Έλληνες τουρίστες παρατηρούσαν τις βιτρίνες και περπατούσαν θαυμάζοντας την Ακρόπολη καθώς φαινόταν ανάμεσα απ' τα κτίρια. Πάνω στο δρόμο συναντήσαμε κι έναν κύριο με τη λατέρνα του, σύμβολο μιας άλλης περασμένης εποχής. 

Καταλήξαμε στην πλατεία στο Μοναστηράκι, σημείο αναφοράς της περιοχής, στην οποία εκείνη την ώρα έδινε παράσταση μια χορευτική και μια μουσική ομάδα. Αξιοποιώντας την ευκαιρία θαυμάσαμε τη χορευτική ομάδα και κουνηθήκαμε στους ρυθμούς της μουσικής που ακούγαμε. 
Στο πρόγραμμά μας υπήρχε προγραμματισμένη επίσκεψη στο Πλανητάριο του  Ιδρύματος Ευγενίδη, για να παρακολουθήσουμε στην οθόνη, που έχει σχήμα θόλου, την παράσταση "Το τέλος των δεινοσαύρων". Η προβολή ήταν εντυπωσιακή για μικρούς και μεγάλους. 
Το πρόγραμμα της δεύτερης ημέρας θα ολοκληρώνονταν με μια επίσκεψη στην Πλάκα και συγκεκριμένα στην Μουσική Ταβέρνα "Το παλιό στέκι του Κρητικού". Αφού ξεκουραστήκαμε για δύο ώρες στο ξενοδοχείο μας, περνώντας μπροστά απ' το κτίριο της Βουλής το οποίο φωτίζονταν υπέροχα τη νύχτα, φτάσαμε περίπου στις δέκα το βράδυ στην ταβέρνα. γρήγορα το κέφι άναψε κι ο χορός δεν έλεγε να σταματήσει. 
Κοντά στα μεσάνυχτα ανεβήκαμε στην ταράτσα της ταβέρνας, όπου υπήρχαν τραπέζια με πελάτες. γυρνώντας το κεφάλι προς τα πάνω απολαύσαμε ένα μοναδικό θέαμα. Η Ακρόπολη και ο Παρθενώνας να φωτίζονται απ' το φεγγάρι και τον ειδικό φωτισμό. Γρήγορα ανέβηκαν κι ο γονείς για να θαυμάσουν το καταπληκτικό θέαμα. Μικροί και μεγάλοι διασκεδάσαμε για τρεις και πλέον ώρες και κουρασμένοι αλλά και ικανοποιημένοι πήραμε ο δρόμο για το ξενοδοχείο. 
Η επόμενη μέρα θα ήταν κι αυτή που θα υπηρετούσε το βασικό σκοπό της επίσκεψης: η είσοδος στη Βουλή των Ελλήνων 
(συνεχίζεται)

Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΜΕΡΑ 1η

Το τριήμερο 29-31 Μαΐου μαθητές και μαθήτριες της Έκτης τάξης συνοδευόμενοι απ' γονείς τους και την εκπαιδευτικό, κ. Δήμητρα Μηνά, καθώς και το Διευθυντή του σχολείου μας, κ. Δημήτρη Σιαμάγκα, συμμετείχαν σε εκπαιδευτική επίσκεψη στην Αθήνα, με βασικό σκοπό να ενημερωθούν για τη λειτουργία του πολιτεύματος μέσα απ' το πρόγραμμα επισκέψεων στη Βουλή των Ελλήνων. 


Το διακριτικό του σχολείου μας στο μπροστινό παράθυρο μαρτυρούσε τον τόπο καταγωγής των εκδρομέων, κάτι που συχνά γινόταν θέμα σχολιασμού από όσους συναντήσαμε στη διαδρομή. Μαθητές και μαθήτριες στο εσωτερικό του λεωφορείου με τη συνοδεία του ύμνου της αγαπημένης τους ομάδας (ΠΑΟΚ) και τη σημαία ως άλλο λάβαρο δεν σταμάτησαν μέχρι τη Θεσσαλονίκη να φωνάζουν όλα τα συνθήματα, που γνώριζαν τόσο για τον ΠΑΟΚ όσο και για την άλλη αγαπημένη τους ομάδα, τον Πανσερραϊκό.  

Το μακρύ και ενδιαφέρον ταξίδι έκανε πιο ξεκούραστο τόσο ο δροσερός καιρός (συννεφιά όλη τη μέρα όσο και οι συχνές στάσεις για καφέ, φαγητό και ικανοποίηση κάθε άλλης ανάγκης. 
 Το μεσημέρι στις 2.00 φτάσαμε στον ιερό χώρο των Θερμοπυλών, όπου η αποφασιστικότητα, η αυτοδέσμευση και το υψηλό φρόνημα των Σπαρτιατών και των συμπολεμιστών τους έγραψαν μια χρυσή σελίδα στο βιβλίο της ελληνικής ιστορίας.
Εκεί είχαμε και την πρώτη ευχάριστη έκπληξη της επίσκεψης: ο πρέσβης της Τσεχία επισκέφτηκε το Κέντρο Ιστορική Ενημέρωση του Δήμου Λαμιέων και αφού έλαβε την πρόσκληση των μαθητών να επισκεφτεί και τις Σέρρες, δέχτηκε να φωτογραφηθεί με την ομάδα μας και το Δήμαρχο ως ένδειξη θετικής ανταπόκρισης και τεκμηρίου της συνάντησης μας. 

Το εσωτερικό του Κέντρου ήταν πολύ όμορφα διακοσμημένο με απεικονίσεις των πολεμιστών και της μάχης που έδωσαν και οι γονείς αξιοποίησαν το χρόνο αναμονής έως ότου ΄ρθει η σειρά του σχολείου μας για ενημέρωση να φωτογραφίσουν τα παιδιά, ως ανάμνηση μιας συγκινητικής επίσκεψης. 
Στη συνέχεια μας οδήγησαν στην αίθουσα Πληροφόρησης και κατόπιν στην αίθουσα προβολής της ταινίας που αναπαριστά τη μάχη των Θερμοπυλών και τον αγώνα των Ελλήνων, που με τη θυσία τους απέτρεψαν την είσοδο των Περσών στην Ευρώπη. 
Αμέσως μετά επισκεφτήκαμε το μνημείο του βασιλιά Λεωνίδα, που έγινε σύμβολο της ανδρείας και κυρίως της δέσμευσης σε αξίες και αρχές που σχετίζονται με τα καθήκοντα και τις αποστολές που μας εμπιστεύονται.  

 Το πρόγραμμα της πρώτης ημέρας συνεχίστηκε με την επίσκεψη στο λούνα παρκ, όπου τα παιδιά χάρηκαν τα παιχνίδια που δοκίμασαν και περισσότερο τη βόλτα με το κανό μέσα απ' το νερό, το τρενάκι, το τρελό ποντίκι, κ.ά.  
Η πρώτη μέρα κοντεύει να ολοκληρωθεί. Η άφιξή μας στο ξενοδοχείο και η πρώτη συνάντηση στην Υποδοχή, για να πάρουμε τα δωμάτιά μας, δεν δείχνει καθόλου κούραση. Εξάλλου σε λίγο, μετά την τακτοποίηση και το μπάνιο, θα ακολουθήσει έξοδος στη Γλυφάδα για φαγητό. 
Αθήνα, ήρθαμε!!!!! 
(συνεχίζεται) 

ΑΓΩΝΕΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ

Ολοκληρώθηκαν για φέτος οι σχολικοί αγώνες με το άθλημα του ποδοσφαίρου. Οι μαθητές αγωνίστηκαν την Τετάρτη 27 Μαΐου στις εγκαταστάσεις του αθλητικού κέντρου "ENERGY" με εξαιρετικές συνθήκες, καθώς η μέρα είχε συννεφιά και καλή θερμοκρασία. 


Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από ομάδα αγοριών απ' τις τάξεις Ε και Στ τάξη, ενώ τους αγώνες παρακολούθησε για λίγο και το ΣΤ1 τμήμα. Τα παιδιά χάρηκαν τη συμμετοχή τους και επέστρεψαν με πολύ καλή διάθεση και καθόλου κούραση στο σχολείο.  

Φέτος οι σχολικοί αγώνες έγιναν με μεγάλη καθυστέρηση προκαλώντας επιβαρύνσεις στο ήδη φορτωμένο πρόγραμμα των σχολείων λόγω της λήξης του σχολικού έτους. Ελπίζουμε ότι την επόμενη χρονιά θα προγραμματιστούν και θα υλοποιηθούν στις αρχές της Άνοιξης, όπως έγινε τα τελευταία χρόνια.