Πέμπτη 10 Απριλίου 2014
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Δευτέρα 7 Απριλίου 2014
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΥΣΣΑ ΣΤΙΣ ΣΕΡΡΕΣ
Το Κέντρο
Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων Θεσσαλονίκης (ΚΕΕΛΠΝΟ) θα πραγματοποιήσει
ενημερωτική συνάντηση με θέμα τη λύσσα.
Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη
10 Απριλίου και ώρες 11.00-13.00
στην αίθουσα εκδηλώσεων του Πρότυπου
Πειραματικού Δημ. Σχολείου Σερρών και απευθύνεται στους διευθυντές
δημοτικών σχολείων, τους διευθυντές γυμνασίων και λυκείων και τους
προϊσταμένους των νηπιαγωγείων.
Η παρουσία των παραπάνω στην ημερίδα
είναι υποχρεωτική. Οι Δ/ντες θα
λειτουργήσουν πολλαπλασιαστικά και θα αναλάβουν την ενημέρωση των συναδέλφων
εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων
και κηδεμόνων με την ανάλογη στήριξη του επιστημονικού προσωπικού του
ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ. Θεσ/νίκης.
Στην ημερίδα θα λάβει μέρος ο Διευθυντής του 18ου Δημ. Σχολείου Σερρών, κ. Δημήτρης Σιαμάγκας.
Στην ημερίδα θα λάβει μέρος ο Διευθυντής του 18ου Δημ. Σχολείου Σερρών, κ. Δημήτρης Σιαμάγκας.
Κυριακή 6 Απριλίου 2014
"ΤΑ ΟΧΥΡΑ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΙΝΟΝΤΑΙ" - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΟΥΡΑΤΣΟΣ, 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1941
Η 73η επέτειος από την ένδοξη Μάχη των Οχυρών γιορτάζεται
σήμερα Κυριακή στα θρυλικά οχυρά του Ρούπελ και του Ιστίμπεη, στις Σέρρες.
Ξεδιπλώνοντας το κουβάρι της ιστορίας, οι μνήμες γυρίζουν πίσω, 73χρονια πριν, όταν οι Έλληνες στρατιώτες, υπερασπιστές των οχυρών, γραφούν με κιμωλία στο τοίχο “Στις Θερμοπύλες σκοτώθηκαν οι 300,
εδώ θα πεθάνουν οι 80”. Τόσοι ήταν περίπου, μέσα στο οχυρό, με τους
περισσότερους εξ αυτών, να είναι τραυματισμένοι και αποκαμωμένοι από το
τελευταίο πεντάμηνο που έζησαν στο αλβανικό μέτωπο εναντίον των Ιταλών. Ο
πολυάριθμος γερμανικός αντίπαλος με τον υπερσύγχρονο πολεμικό εξοπλισμό, δεν
τους φόβισε, τους ώθησε ως αγρίμια να υπερασπίσουν την πατρίδα τους με άπλετη
αυτοθυσία και αξιοπρέπεια μέχρι την τελευταία στιγμή. «Τα οχυρά καταλαμβάνονται, δεν παραδίδονται» ήταν το «ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ»
του διοικητή του οχυρού Ρούπελ, 'Αν/χη Γεώργιου Δουράτσου στην απαίτηση των
Γερμανών για παράδοση του οχυρού Ρούπελ.
Το χρονικό της μάχης του Οχυρού Ιστίμπεη
Σύμφωνα με την Ιστοσελίδα του Γενικού Επιτελείου Στρατού, το Οχυρό ''Ιστίμπεη'' αποτελούσε τμήμα του συγκροτήματος των Οχυρών
της Μακεδονίας. Η δύναμη του Οχυρού ήταν 10 Αξιωματικοί και 300 Οπλίτες. Ο
διαθέσιμος οπλισμός ήταν 2 πυροβόλα , 1 αντιαρματικό , 1 αντιαεροπορικό , 2
όλμοι , 26 πολυβόλα, 9 οπλοπολυβόλα και 17 βομβιδοβόλα. Επιπλέον ο ατομικός
οπλισμός των ανδρών. Το Οχυρό ''ΙΣΤΙΜΠΕΗ'' είχε 30 επιφανειακά έργα και 2.297
μ. υπογείων στοών, που αποτελούσαν ένα στεγανό σύνολο.
Στις 05.15 το πρωί της 6ης Απριλίου 1941,
τα γερμανικά στρατεύματα που βρίσκονταν στη Βουλγαρία, χωρίς να τηρηθούν τα
συνήθη διπλωματικά έθιμα του τελεσιγράφου και της παροχής προθεσμίας προς
απάντηση, εισέβαλαν στο ελληνικό έδαφος. Άρχισε ο βομβαρδισμός του Οχυρού
''ΙΣΤΙΜΠΕΗ'' με πυροβολικό διαφόρων διαμετρημάτων, ενώ συγχρόνως πυροβόλα
ευθυτενούς τροχιάς, ταγμένα επί της μεθορίου, σε αποστάσεις 250 έως 600 μέτρων
από αυτή, έβαλαν εναντίον των φατνωμάτων των πολυβολείων.
Την 06:00 το πρωί, πολυάριθμα σμήνη αεροπλάνων καθέτου εφορμήσεως άρχισαν να
σφυροκοπούν την επιφάνεια του Οχυρού, καταστρέφοντας το μοναδικό αντιαεροπορικό
πολυβολείο, που μέχρι τη στιγμή εκείνη είχε καταρρίψει τέσσερα εχθρικά
αεροπλάνα.
Μία ώρα μετά , αφού σταμάτησε ο βομβαρδισμός, ο εχθρός επιτέθηκε με πυκνά
κύματα πεζικού. Διεξάγεται σκληρός αγώνας και ολόκληρα εχθρικά τμήματα
αποδεκατίζονται. Περίπου στις 8.οο το πρωί, ο εχθρός κατορθώνει να θέσει πόδα
επί της επιφανείας του Οχυρού. Προς ανακούφιση των αμυνομένων, διετάχθη το
μεσημέρι αντεπίθεση, η οποία τελικά απέτυχε λόγω της τεράστιας υπεροχής του
εχθρού σε πυροβολικό και αεροπορία. Κατά τις πρώτες νυκτερινές ώρες, οι
Γερμανοί, εισέρχονται στο εσωτερικό του Οχυρού, αλλά μετά από αιματηρό αγώνα
εκμηδενίζονται.
Το πρωί της 7ης Απριλίου, βρήκε το Οχυρό ''ΙΣΤΙΜΠΕΗ'' να συνεχίζει το σκληρό
και επικό αγώνα του. Όλα τα επιφανειακά έργα του Οχυρού έχουν καταστραφεί.
Επανειλημμένες απόπειρες των Γερμανών, για κάθοδο εντός των στοών, αποκρούονται
με βαριές απώλειες.
Κατόπιν αυτού, οι Γερμανοί φράσσουν τα φατνώματα των πολυβολείων και των
υπολοίπων έργων, διοχετεύουν αποπνικτικά αέρια και κατορθώνουν να δημιουργήσουν
ανυπόφορη κατάσταση.
Οι άνδρες δυσχεραίνονται να αναπνεύσουν και προ της
απειλής του θανάτου από ασφυξία, ο Διοικητής του Οχυρού Ταγματάρχης Πικουλάκης
Ξάνθος , στις 04.00 το μεσημέρι, διατάσσει την παράδοσή του.
Οι άνδρες δυσχεραίνονται να αναπνεύσουν και προ της
απειλής του θανάτου από ασφυξία, ο Διοικητής του Οχυρού Ταγματάρχης Πικουλάκης
Ξάνθος , στις 04.00 το μεσημέρι, διατάσσει την παράδοσή του.
Οι απώλειες κατά το διήμερο αγώνα των υπερασπιστών του Οχυρού, ανήλθαν σε 30
νεκρούς και 70 τραυματίες, ενώ των Γερμανών ήταν πολλαπλάσιες.
Η πτώση του οχυρού Ιστίμπεη σήμανε την προέλαση των Γερμανών στην κοιλάδα του
Στρυμώνα. Οι Γερμανοί εισέρχονται στο Σιδηρόκαστρο και δίνεται διαταγή
εγκατάλειψης της ελληνικής στρατιωτικής διοίκησης των Σερρών. Για τον ηρωισμό
και τη γενναιότητα των υπερασπιστών του Οχυρού ''Ιστίμπεη'', εκφράσθηκαν με
θαυμασμό οι Γερμανοί και δήλωσαν απερίφραστα, ότι εάν δεν διέθεταν συντριπτική
υπεροχή σε αεροπλάνα, άρματα και αντιαρματικά πυροβόλα, η πτώση του Οχυρού θα
ήταν αδύνατη.
Στις 10 Απριλίου 1941, στην πόλη των Σερρών, οι Γερμανοί τοιχοκολλούν προκήρυξη
στα γερμανικά, βουλγαρικά και ελληνικά, με την οποία δηλώνουν ότι αγαπούν τους
Έλληνες και τον πολιτισμό τους και δεν έρχονται ως εχθροί, αλλά ως ελευθερωτές
της Ελλάδος από τους 'Αγγλους.

Ακόμα και μετά την παράδοση της Γραμμής Μεταξά από τον Αντιστράτηγο Μπακόπουλο,
μεμονωμένα φρούρια συνέχισαν να μάχονται για μέρες και δεν κατελήφθησαν παρά
μόνο όταν χρησιμοποιήθηκε βαρύ πυροβολικό εναντίον τους. Ουσιαστικά, όμως, η
Γραμμή Μεταξά περισσότερο παραδόθηκε, λόγω της υπερφαλάγγισης και της κύκλωσής
της από τους Γερμανούς, παρά κατέρρευσε.

Ακόμα και μετά την παράδοση της Γραμμής Μεταξά από τον Αντιστράτηγο Μπακόπουλο,
μεμονωμένα φρούρια συνέχισαν να μάχονται για μέρες και δεν κατελήφθησαν παρά
μόνο όταν χρησιμοποιήθηκε βαρύ πυροβολικό εναντίον τους. Ουσιαστικά, όμως, η
Γραμμή Μεταξά περισσότερο παραδόθηκε, λόγω της υπερφαλάγγισης και της κύκλωσής
της από τους Γερμανούς, παρά κατέρρευσε.Παρασκευή 4 Απριλίου 2014
Στο τέλος της γιορτής ο Διευθυντής παρέδωσε τη σημαία στη σημαιοφόρο του σχολείου, η οποία μαζί με τους παραστάτες θα εκπροσωπούσαν το σχολείο στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου που έγινε στην πόλη μας.
Τετάρτη 2 Απριλίου 2014
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)


