Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΟΥΜΕ

Ξεκίνησαν οι προετοιμασίες των τμημάτων παρέλασης των μαθητών και μαθητριών μας για τη συμμετοχή του σχολείου μας στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου, που θα γίνει την μεθεπόμενη Τρίτη στην οδό Κωνσταντίνου Καραμανλή.
Απέναντι απ' το σχολείο στο δρόμο μπροστά απ' την εκκλησία του Αγίου Νικήτα ο μαθητές με τη γυμνάστριά τους, κ. Ραλλού Καγιόγλου δοκίμασαν τις αντοχές και τις ικανότητές τους για να μπορέσουν να παρελάσουν περήφανα και καμαρωτά τιμώντας έτσι τους ήρωες του 1821.

Καλή επιτυχία 18ο!!!!!!!



Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

ΕΞΟΡΜΗΣΗ ΣΤΟ ΠΑΓΓΑΙΟ



Στα πλαίσια των εκπαιδευτικών επισκέψεων οι μαθητές του σχολείου μας θα επισκεφτούν την Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014 τη Μονή Αγίας Παρασκευής στο Δόμηρο και στη συνέχεια οι μικρότεροι μαθητές το λαογραφικό μουσείο Ροδολίβους κι οι μεγαλύτεροι το μουσείο «Κων. Καραμανλή» στην Πρώτη. Στη συνέχεια όλοι οι μαθητές θα συγκεντρωθούν στο δημαρχείο Ροδολίβους, όπου θα τους υποδεχτεί ο κ. Δήμαρχος.Με σύμμαχο τον καλό καιρό και τη θετική διάθεση - δώρα όλα της Άνοιξης, που κατέφτασε - η επίσκεψη στο ανατολικό κομμάτι του νομού αναμένεται με ενθουσιασμό.

Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Έγινε σήμερα το πρωί η παρουσίαση της εργασίας του ΣΤ2 με θέμα την ενδοσχολική βία.
Οι μαθητές κι οι μαθήτριες παρουσίασαν με ένα όμορφο αρχείο τους παράγοντες, που συνθέτουν το φαινόμενο: τα είδη της βίας, τα αίτια, τους τρόπους που εμφανίζεται, κλπ.


Έδειξαν μικρά φιλμάκια που βρήκαν στο διαδίκτυο και μετά μας έδειξαν τη δική τους ταινία μικρού μήκους, την οποία δημιούργησαν το προηγούμενο διάστημα. 
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσίασαν τα ευρήματα της έρευνας που διεξήγαγαν μεταξύ των παιδιών των τάξεων Γ,Δ,Ε και ΣΤ. Τα ερεθίσματα που δόθηκαν σε όλους μας απ' τη δημοσιοποίησή τους θα αποτελέσουν κίνητρα για περαιτέρω δράσεις. 
Κλείνοντας την παρουσίασή τους έδειξαν τα διακριθέντα έργα, τα οποία ξεχώρισαν και βραβεύτηκαν στο διαγωνισμό, στον οποίο συμμετείχαν οι τάξεις.

'Ολα αυτά έλαβαν χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας, η οποια φιλοξενούσε τα έργα ζωγραφικής τα οποία είχαν φιλοτενήσει μαθητές όλων των τάξεων.

Δευτέρα 3 Μαρτίου 2014

ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ

Την Καθαρά Δευτέρα συνηθίζεται να τρώγεται λαγάνα (άζυμο ψωμί που παρασκευάζεται μόνο εκείνη τη μέρα), και άλλα νηστίσιμα φαγώσιμα, κυρίως λαχανικά, όπως και φασολάδα χωρίς λάδι. Επίσης συνηθίζεται το πέταγμα χαρταετού.
Το πέταγμα του χαρταετού, είναι ένα έθιμο μεταγενέστερο. 

Κούλουμα ονομάζεται η καθαροδευτεριάτικη έξοδος στην εξοχή και το πέταγμα του αετού. Οι χριστιανοί, παρέες παρέες βγαίνουν στην εξοχή, παίρνοντας μαζί τους νηστίσιμα φαγητά, και το ρίχνουν στην διασκέδαση και τον χορό. Τα κούλουμα από τόπο σε τόπο γιορτάζονται διαφορετικά, με διάφορες εκδηλώσεις. Παντού όμως επικρατεί κέφι, χορός και τραγούδι. Στην περιοχή μας σε πολλές πρώην κοινότητες, όπως και στο Δήμο Σερρών, διοργανώνονται σχετικές εκδηλώσεις.
Για την ετυμολογία της λέξης κούλουμα υπάρχουν πολλές εκδοχές. Κατά τον Νικόλαο Πολίτη, πατέρα της ελληνικής λαογραφίας, η λέξη προέρχεται από το λατινικό Cumulus (κούμουλους) που σημαίνει σωρός, αφθονία αλλά και το τέλος. Εκφράζει δηλαδή το τέλος, τον επίλογο της Απόκριας. 
 

Σάββατο 1 Μαρτίου 2014

ΕΘΙΜΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ...



Καλό μήνα!
 Επίσημα μπαίνουμε στην Άνοιξη διανύοντας τον πρώτο μήνα της εποχής. Άλλο ένα έθιμο που θυμίζει σε όλους τα παιδικά μας χρόνια είναι το έθιμο του «Μάρτη».
Σύμφωνα με το έθιμο οι άνθρωποι φέρουν στον καρπό του χεριού τους ένα αυτοσχέδιο βραχιολάκι με κόκκινη και άσπρη κλωστή. Το φορούν την πρώτη μέρα του μήνα και το αποχωρίζονται τη μέρα που θα αντικρίσουν τα πρώτο χελιδόνι.
Κατά τη λαϊκή παράδοση ο «Μάρτης» , προστατεύει τα πρόσωπα όσων τη φορούν από τον  πρώτο ήλιο της Άνοιξης, που είναι πολύ δυνατός!
Η κατασκευή είναι εξαιρετικά απλή, αφού αρκούν δυο κόκκινες κλωστές πλεξίματος - μία λευκή και μία κόκκινη. Τις βάζουμε την μια δίπλα στην άλλη και στη συνέχεια τις στριφογυρίζουμε σφιχτά. Τυλίγουμε το αυτοσχέδιο βραχιολάκι στον καρπό μας και κάνουμε έναν κόμπο για να το στερεώσουμε. Στο τέλος κόβουμε όση κλωστή έχει περισσέψει.