Καλή επιτυχία 18ο!!!!!!!
Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΟΥΜΕ
Καλή επιτυχία 18ο!!!!!!!
Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014
ΕΞΟΡΜΗΣΗ ΣΤΟ ΠΑΓΓΑΙΟ
Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014
Οι μαθητές κι οι μαθήτριες παρουσίασαν με ένα όμορφο αρχείο τους παράγοντες, που συνθέτουν το φαινόμενο: τα είδη της βίας, τα αίτια, τους τρόπους που εμφανίζεται, κλπ.
Έδειξαν μικρά φιλμάκια που βρήκαν στο διαδίκτυο και μετά μας έδειξαν τη δική τους ταινία μικρού μήκους, την οποία δημιούργησαν το προηγούμενο διάστημα.
'Ολα αυτά έλαβαν χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας, η οποια φιλοξενούσε τα έργα ζωγραφικής τα οποία είχαν φιλοτενήσει μαθητές όλων των τάξεων.
Δευτέρα 3 Μαρτίου 2014
ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ
Την Καθαρά Δευτέρα συνηθίζεται να τρώγεται λαγάνα (άζυμο
ψωμί που παρασκευάζεται μόνο εκείνη τη μέρα), και άλλα νηστίσιμα
φαγώσιμα, κυρίως λαχανικά, όπως και φασολάδα χωρίς λάδι. Επίσης
συνηθίζεται το πέταγμα χαρταετού.
Το πέταγμα του χαρταετού, είναι ένα έθιμο μεταγενέστερο.
Κούλουμα
ονομάζεται η καθαροδευτεριάτικη έξοδος στην εξοχή και το πέταγμα του
αετού. Οι χριστιανοί, παρέες παρέες βγαίνουν στην εξοχή, παίρνοντας μαζί
τους νηστίσιμα φαγητά, και το ρίχνουν στην διασκέδαση και τον χορό. Τα
κούλουμα από τόπο σε τόπο γιορτάζονται διαφορετικά, με διάφορες
εκδηλώσεις. Παντού όμως επικρατεί κέφι, χορός και τραγούδι.
Στην περιοχή μας σε πολλές πρώην κοινότητες, όπως και στο Δήμο Σερρών, διοργανώνονται σχετικές εκδηλώσεις.
Για την ετυμολογία της λέξης κούλουμα υπάρχουν πολλές εκδοχές. Κατά τον Νικόλαο Πολίτη, πατέρα της ελληνικής λαογραφίας, η λέξη προέρχεται από το λατινικό Cumulus (κούμουλους) που σημαίνει σωρός, αφθονία αλλά και το τέλος. Εκφράζει δηλαδή το τέλος, τον επίλογο της Απόκριας.
Στην περιοχή μας σε πολλές πρώην κοινότητες, όπως και στο Δήμο Σερρών, διοργανώνονται σχετικές εκδηλώσεις. Για την ετυμολογία της λέξης κούλουμα υπάρχουν πολλές εκδοχές. Κατά τον Νικόλαο Πολίτη, πατέρα της ελληνικής λαογραφίας, η λέξη προέρχεται από το λατινικό Cumulus (κούμουλους) που σημαίνει σωρός, αφθονία αλλά και το τέλος. Εκφράζει δηλαδή το τέλος, τον επίλογο της Απόκριας.
Σάββατο 1 Μαρτίου 2014
ΕΘΙΜΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ...
Καλό μήνα!
Επίσημα μπαίνουμε στην Άνοιξη διανύοντας
τον πρώτο μήνα της εποχής. Άλλο ένα έθιμο που θυμίζει σε όλους τα παιδικά μας
χρόνια είναι το έθιμο του «Μάρτη».
Σύμφωνα με το έθιμο οι άνθρωποι φέρουν στον καρπό του χεριού τους ένα αυτοσχέδιο
βραχιολάκι με κόκκινη και άσπρη κλωστή. Το φορούν την πρώτη μέρα του μήνα και
το αποχωρίζονται τη μέρα που θα αντικρίσουν τα πρώτο χελιδόνι.
Η κατασκευή είναι εξαιρετικά απλή, αφού αρκούν δυο κόκκινες κλωστές πλεξίματος - μία λευκή και μία κόκκινη. Τις βάζουμε την μια δίπλα στην άλλη και στη συνέχεια τις στριφογυρίζουμε σφιχτά. Τυλίγουμε το αυτοσχέδιο βραχιολάκι στον καρπό μας και κάνουμε έναν κόμπο για να το στερεώσουμε. Στο τέλος κόβουμε όση κλωστή έχει περισσέψει.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)





